MED SA UKUSOM USPEHA

Share

Oduvek sam bio osoba puna inovativnih ideja sa željom da ih pretočim u stvarnost. Prvi korak ka tome bio je upis na Ekonomski fakultet, što je predstavljalo osnovu moje edukacije u smeru biznisa i prilika da postavim temelje svoje budućnosti. Pri kraju strudiranja, počeo sam da razmišljam o bavljenju poljoprivredom, a razloga za to je iz dana u dan bilo sve više.
 
Naime, moj deda je u tom trenutku posedovao par košnica u okolini Kragujevca, koje sam počeo da obilazim i obrađujem, a znanje vezano za pčelarstvo sam prikupljao na različite načine. Po diplomiranju pristupio sam istraživanju tržišta i ubrzo uvideo da za proizvodima od meda postoji dovoljna potražnja, kako u zemlji tako i u inostranstvu. Od tada kreće moja neprestana borba za uspehom, kroz brendiranje firme, pokretanje internet stranice www.medodjija.com i pronalaženje kupaca, a kao malom preduzetniku sa tada nepunih 25 godina, nije sve išlo lako. Vremenom sam svojim neprekidnim radom i konstantnim trudom povećao svoj pčelinjak na 100 košnica, usavršio ih i počeo obradu meda. U mom asortimanu se tada nalazilo par različitih proizvoda od meda koji su pakovani u manjim i većim teglama, sa dodacima od voća, badema, lešnika, aronije i sl. Takvi proizvodi, koji su napravljeni sa puno ljubavi i truda u porodičnoj firmi, polako su izlazili na tržište i svoje mesto su našli u prodavnicama zdrave hrane širom Srbije.

Uslovi poslovanja na tržištu nisu uvek usmereni u korist preduzetnika, a za dalji razvoj bilo je neopodno pronaći veći podsticaj, koji će omogućiti da moji proizvodi ostanu istog kvaliteta, pronađu svoje kupce i ostanu konkurentni na tržištu. Taj podsticaj sam pronašao u konkursu programa „Pokreni se za posao“. Čitajući uslove konkursa uvideo sam da je ovo idealna šansa koja se ne propušta. Nevladina organizacija ENECA, uz podršku kompanije Philip Morris u Srbiji, mi je otvorila nove poglede na usavršavanje mojih proizvoda i tako je nastala ideja za pakovanje mog domaćeg meda u kesici modernog dizajna – stvorio sam novu vrednost, kroz proizvod koji spaja tradicionalno i moderno.

Zahvaljujući šansi koja mi je pružena kroz „Pokreni se za posao“, moj brend „Medođija“ raste iz dana u dan. Med koji pakujem je pronašao svoje zasluženo mesto na tržištu u celom regionu, a konkurentan sam mnogim većim firmama koje poseduju dužu tradiciju, kvalitetne mašine i više iskustva, a sve to me nije obeshrabrilo da odustanem na početku, već naprotiv, da dam sve od sebe. Iz mog iskustva, vredelo je posvetiti se danonoćno poslu i ulaganju kako u svoju edukaciju, tako i u pčelinjake i preradu.

Cilj mi je da se ne zaustavim sada i da kroz dalji razvoj svog brenda nastavim sa proizvodnjom meda i da unapredim izvoz jednog tradicionalnog proizvoda koji je nastao u maloj porodičnoj firmi. Podrška koja mi je pružena u okviru programa, u vidu konsaltinga i poslovnog savetovanja su uvek na raspolaganju, što je olakšavajuća okolnost u vremenu kada vladaju nestabilni uslovi na tržištu.

Vladimir Milanović iz Kragujevca, osnivač firme za proizvodnju meda „Medođija“

Kategorija: