Neuspeh nije alternativa ka uspehu. To je nešto što treba prevazići, jer je neuspeh često samo privremena prepreka ka većem i značajnijem životnom koraku. Nema čoveka koji se nikada u životu nije suočio sa neuspehom. Važnije od toga je kako tu situaciju pretvoriti u svoju prednost. Ono što je nesporno je da se iz neuspeha može puno naučiti. Neuspeh je škola života.
Nisu retke priče da je uspeh velikih razmera u biznisu u korenu imao neuspeh. Takve priče su savršeni primeri zašto ne smete dozvoliti da vas neuspeh spreči da sledite svoju viziju.
Teško je poverovati da je knjiga jednog od najprepoznatljivijih imena u online publikacijama prethodno odbačena od tridesetak velikih izdavača. Arianna Huffington, autorka i kolumnistkinja, je uložila veliki trud da bi stvorila naširoko prepoznatljivu Huggington Post imperiju i uporno gurala svoj rad iako je precizno 36 puta odbijen pre nego što je objavljen. Huffington Post nije uspeo odmah po svom lansiranju. U stvari, kada je pokrenut, bilo na desetine veoma negativnih mišljenja o njegovom kvalitetu. Ipak ova kolumnistikinja je bila uporna i početne neuspehe prevazišla da bi crvenim slovima upisala svoje ime u red najuspešnijih internet projekata ikada.
Bil Gejts je gledao kako se njegova prva kompanija ruši. Jedan od najbogatijih ljudi na svetu, nije pravolinijski koračao ka vrhu. Naprotiv, njegova putanja uspeha je bila veoma krivudava… Gejts je ušao u preduzetničke vode sedamdesetih sa kompanijom Traf-o-data, koja se bavila procesuiranjem i analizom podatka iz saobraćajne signalizacije. Prvi pokušaj da proda svoj prozvod doživeo je potpuni debakl. Međutim, neuspeh nije odvratio Gejtsa nego ga je postakao na nova istraživanja. Nekoliko godina kasnije, on je stvorio svoj prvi Microsoft proizvod, i utro put ka sigurnom uspehu.
Teško je poverovati da je kralj crtanog filma na početku karijere slovio ѕa čoveka sa manjkom kreativnosti. Volt Dizni, jedan od najkreativnijih genija 20. veka je čak otpušten iz redakcije jednog časopisa, jer mu je rečeno da nije dovoljno maštovit. U nameri da istraje, Dizni je formirao svoju prvu kompaniju za animacije pod nazivom Laugh-O-Grams u koju je uložio 15,000 dolara. Nakon propasti njegovog glavnog distributera, Diznijev posao je propao. Bankrotirala je i njegova kompanija i poslednji dolar kojim je raspolagao otišao u nepovrat. Očajan i bez novca, Dizni je potražio put do Holivuda. Ni tamo nisu cvetale ruže na početku. Njegovi radovi su trpeli glasne kritike, ali Dizni nije odustajao. Nastavio je da snima filmove doživeo neslućeni rast popularnosti i kapitala.
Neuspeh ne sme biti vaša poslednja stanica. Naprotiv, često je samo prva, druga ili tek neka od stanica do poslovnog uspeha. Učite iz svojih grešaka, prihvatite neuspeh, borite se dalje i ne odustajte od svojih ideja i ciljeva.