Ukoliko si prošao/la prethodna dva kruga selekcije (procenu biznis plana i posetu #PokreniPosao tima na terenu), u poslednjem krugu selekcije čeka te prezentacija ideje pred stručnim žirijem kroz tzv. pitch prezentaciju!
Pitch je, u najkraćem, predstavljanje (biznis) ideje verbalno, rečima. Kada pičuješ, ti zapravo prezentuješ svoju biznis ideju, kao preduzetnik, pred investitorima i drugim zainteresovanim grupama.
Naš savet je da uvek i u svakom trenutku budeš spreman/na da kratko i efikasno predstaviš nekome ono čime se baviš. Postoje različite vrste i forme – business pitch, LivePlan pitch, video pitch… a nama je sada nainteresantniji elevator pitch kojim ćeš se ti predstavljati pred našim žirijem!
Zamisli da se nađeš u situaciji da čekaš lift zajedno sa jednim od potencijalnih investitora – kako bi se predstavio/la?
Imaj na umu da nemaš puno vremena na raspolaganju, jer elevator pitch traje maksimalno tri minuta! 🙂
Kako bi predstavljanje tvoje ideje bilo što bolje, pripremili smo ti male smernice:
I Jasno i koncizno
Pozadinskim elementima i činjenicama ne bi trebalo posvećivati previše vremena. Npr. tvoje lično predstavljanje ne bi trebalo da traje duže od 30 sekundi.
II Budi ubedljiv/a
Imaj na umu da imaš tri minuta da izazoveš interesovanje žirija i ubediš ih da imaš dobru i održivu ideju za pokretanje ili unapređenje poslovanja.
III Razmišljaj o tome kome prezentuješ
Koristi se jezikom razumljivim svima, bez previše stručne terminologije i izraza. Najbolje ćeš se predstaviti ukoliko tvoju prezentaciju razumeju i oni koji ne poznaju materiju.
IV Iznesi problem
Obično proizvodi i usluge nude rešenja na određene probleme sa kojima se ljudi (kupci) suočavaju. Ukaži na taj problem kako bi naglasio/la ono što ti nudiš kao rešenje – to je uvek dobar put.
V Inovacija
Jedan od dva najbitnija kriterijuma #PokreniPosao programa je inovativnost. Pokaži šta je ono što tebe izdvaja od konkurencije, u čemu leži inovativnost tvoje ideje, koji problem tvoj proizvod/usluga rešava, na koji način je tvoje poslovanje odgovorno prema zajednici, prirodi itd.
VI Napravi plan
Podeli tri minuta koja su ti na raspolaganju, na manje celine kako bi tvoja prezentacija bila priča sa uvodom, razradom priče i koncepta i zaključkom. Npr. kraće predstavljanje, opis poslovanja, inovacija, specifičnost poslovanja, poentiranje i zaključak. (ukoliko imaš PowerPoint prezentaciju, koja nije obavezna, trebalo bi da prati tvoju priču)
VII KISS (keep it short and simple)
Sadržaj koji prezentuješ ne bi smeo biti preobiman. U tri minuta nije moguće ispričati baš sve, niti je potrebno da sve apsolutno sve informacije nađu na slajdovima prezentacije (koja, ponavljamo, nije obavezna. 🙂 ) Izaberi nekoliko ključnih tačaka o kojima ćeš pričati i drži se toga.
VIII Zainteresuj publiku!
Privuci pažnju žirija tako što ćeš poneti svoji proizvod na prezentaciju, kao rekvizit.
Tehničke smernice:
- Forma pitch-a je slobodna jer ne želimo da ograničavamo tvoju kreativnost. Postoje tehničke mogućnosti da se u okviru pitch-a pusti Powerpoint prezentacija, video ili audio sadržaj, samo je neophodno da nam ih blagovremeno dostaviš. Sve detalje o roku i adresi za dostavu materijala dobićeš mejlom par dana pre pitch-a.
- Nemoj previše brzo pričati, potrebno je da te žiri razume. Obrati pažnju na svaku reč.
- Važna je jačina glasa. Ukoliko pričaš tiho, nećeš ostaviti utisak samouverenosti.
- Održavaj kontakt očima sa ljudima kojima se obraćaš.
- Vežba je ključ uspeha! Prezentuj svoju ideju prijateljima ili porodici na način na koji bi to učinio/la pred žirijem i pitaj ih šta su od tvog prezentovanja zapamtili, na koji način možeš dodatno naglasiti važne delove prezentacije i sl.
S R E Ć N O !